We werken aan een (ver)nieuw(d)e website ! Binnenkort meer....... Sluiten

EUROPESE KAMPIOENSCHAPPEN 2016

In deze blog zal ik dagelijks mijn avontuur op het Europese kampioenschap 2016 Fitness en Bodybuilding in Santa Susanna spanje vastleggen. Een soort dagboek dus!
Dit betekend dat na elke dag , de volgende dag hierop zal staan…… 🙂
Blijf dus dagelijks kijken , als je mijn avontuur hier wilt volgen.

DAG 1

Dinsdag vlogen Bastiaan en ik richting Spanje. 1 dag eerder als de meeste van het Nederlandse team. Ik vind dit zelf erg prettig dat ik dan in alle rust hier aan kan komen en mijn ding kan doen. Zo ben ik volledig geconcentreerd op de dingen die ik moet doen. En word ik niet afgeleid door andere dingen zoals mijn werk en andere dingen die ik dan toch ga doen als ik thuis ben.
Om 22:30 lagen we de avond ervoor in bed… en omdat ik ELKE dag op dezelfde tijd op bed lig , kon ik uiteraard niet meteen slapen. Om 03:15 ….. JAAA SNACHTS , ging de wekker. Douche , aankleden , laatste spullen in de koffer  , Ontbijten niet te vergeten en in de auto onderweg naar het vliegveld. Auto parkeren en inchecken. Daar het mei-vakantie overal is was het drukker als dat we hadden verwacht. Maaar mooi optijd dus geen stress.
En hup het vliegtuig in richting Barcelona!
Eenmaal in Barcelona aangekomen was er niemand van de organisatie om ons op te halen. We kwamen er laterna achter dat ze dachten dat wij pas woensdag aan zouden komen en er daarom geen vervoer voor ons was.
Dus zonder enig twijfel , de trein richting Santa susanna. Daar we hier voor de 4e keer zijn , weten we inmiddels de weg. Zo zijn we vaker met de trein gegaan. We vinden dit ideaal. Je stapt vanuit het vliegveld in. Stapt 1 keer over en je stapt midden in Santa susanna aan de boulevard uit.
Daar aangekomen H E L E M A A L gebroken…. We hebben natuurlijk maar een paar uur slaap gehad en dan hakt het erin. Vlug inchecken bij de federatie en richting ons hotel gelopen. Daar werden we erg snel geholpen. Daar ook het hotel ons morgen pas verwachtte , moest onze kamer nog schoongemaakt worden. NO PROBLEMO! 🙂 Koffers daar achtergelaten en naar de Carrefour gelopen om alvast boodschappen te doen. OFWEL water halen !
Toen we terugkwamen was ook direct onze kamer gereed en konden we er meteen in. Een mooie kamer op de 3e verdieping op de hoek. Lekker rustig dus!
Het was etenstijd dus lekker gaan eten aangezien dit erbij in zit. Ze hadden het “wedstrijd” menu nog niet gereed. Maar gelukkig was ik hierop voorbereid en had ik zelf mijn eten mee.
Daarna even een dutje doen ( dat werd 2 uur slapen hahahaha ).
Opstaan en gaan trainen! Altijd als we hier zijn gaan we naar dezelfde hotel gym. Wij vinden deze ideaal en het fijnst om te gaan trainen.
Gelukkig erg rustig en lekker kunnen trainen. Na het trainen zijn we gaan douche , weer gaan eten en nog een rondje op de boulevard gelopen.
DAARNA BEDTIJD!
En geslapen als een baby 🙂

DAG 2

Na een heerlijke nacht slapen , na zo’n onderbroken nacht. Ben ik de dag begonnen met mijn ochtend Cardio. Ben heerlijk gaan hardlopen op de boulevard. Waar het op de vroege ochtend nog erg rustig was. Daarna hebben we lekker ontbeten en zijn we richting de weging gegaan. Om 10:00 ging de weging van start. Daar aangekomen moesten we op de rest van de Nederlandse delegatie wachten voor we konden inschrijven. Rond 11:00 kwamen zei in het hotel aan. Hierbij werd alles verzameld en gingen ze ons inschrijven. Toen dit gebeurt gingen we met het volledige team richting de weging. Aangezien ik al een officiële weging had gehad op het afgelopen WK hoefde ik mijn lengte niet nogmaals te meten. Hierbij kon ik direct door naar het laatste gedeelde van de inschrijven. IDEAAL! 
Uiteindelijk waren we rond 13:00 klaar en konden we meteen richting het hotel om te gaan lunchen. Dat is altijd een goed gedeelde van de dag als je in voorbereiding bent.
Na de lunch zijn wij direct gaan trainen. Op goede hoop dat de gym nog leeg was daar de meeste nog moesten arriveren en inschrijven. ENNNN geluk!  We waren samen met 2 andere mensen in de gym. Toen we bijna klaar waren werd het dan ook druk in de gym. Goed gepland dus. Vandaag hebben we schouders getraind en nog wat buik. Spannend… Geen schouder training meer dus voor het EK. Zo blijf je dingen afstrepen voor zaterdag. Morgen nog 1 training en dan hebben we alle trainingen gehad.
Na de training zijn we even op bed gaan liggen om te ontspannen. Daarna zijn we richting het zwembad gelopen om een bak koffie te drinken. Jaaa als echte hollanders hoor je een lekker bakkie te drinken haha. Het zwembad is op de 3e verdieping dus erg rustig en ontspannen om daar te zitten.

Daarna zijn we nog een rondje gaan wandelen over de boulevard en was het inmiddels bedtijd.
Natuurlijk tussendoor nog het verhaal hierboven geupload om jullie op de hoogte te houden.

Hier weer een kleine impressie. ENJOY! 

Dag 3

Vandaag zou een erg rustige dag worden. Lekker weer vroeg opgestaan en eerst mijn ochtend cardio gedaan. Vroeg opstaan doe ik dan om te zorgen dat de tempratuur dan lekker in om te hardlopen en je niet in de zon gaan hardlopen. Het was ook vandaag weer gelukkig mooi weer.
Daarna update foto’s gemaakt om naar de coach te sturen en kreeg update omtrent de voeding die ik moest eten voor vandaag. Daarmee richting het ontbijt.
Hier hebben we best lang gezeten omdat we lekker met andere mensen van team Nederland zaten en gekletst hebben. Altijd gezellig! J
Aangezien het 2 dagen voor de wedstrijd is , is het tijd voor de scheerbeurt. SORRY voor teveel details , maar ja dit hoort er nu eenmaal bij. Ik heb dit ook beschreven in de blog over de tanning.
( LEES DIE BLOG HIER ).
Bastiaan is toen lekker in de zon gaan liggen. Geef hem groot gelijk. Hij is hier als mijn grootste support , maar heeft ook tijd om lekker van de zon te genieten.
Daarna ben ik bij hem bij het zwembad gaan zitten. MAAR wel onder de parasol. Zoals ik al zei , wil ik niet direct in de zon gaan zitten nu. Alles om te voorkomen dat ik verbrand. Dit is natuurlijk niet bevorderlijk voor een goede shape a.s. zaterdag.
Na een lekker middag daar te hebben doorgebracht met Sjaan en Judith was het inmiddels weer tijd om te eten.
Na de lunch zijn we weer richting de gym gegaan. Iets eerder als de dag ervoor ook met de reden en hoop dat het rustig was. Het was al iets drukker als de dag ervoor , maar nog goed te doen. Na 45 minuten kwam ineens iedereen binnen. En dan is het gelijk erg druk in een kleine hotel gym. Persoonlijk vind ik dat de fijnste hotel gym hier in Santa Susanna , maar dat vind de rest dus ook. Maar het ging goed.
Daarna nog even gestretcht en weer richting het hotel. Hier hebben we weer even ontspannen en natuurlijk een bak koffie! Na de koffie was het weer tijd om lekker  te gaan eten. TOP! Misschien word het wat eentonig , maar dit zijn nu eenmaal de dagen die ik voor de wedstrijd heb. Als ik thuis was zagen ze er iets anders uit , maar het is nu erg belangrijk om me te concentreren en daar geeft deze omgeving me ook de kans op. Ideaal dus!
Na het avondeten nog een lekker wandeling en richting bed!

DAG 4

Om dag 4 goed te beginnen heb ik de deelnemerslijst gevonden ! 🙂
YAAAAAAAYYYY Altijd spannend. Zoals je ziet zijn dit 19 dames STERK.
Dit betekend dat we morgen eerst een eliminatie ronde krijgen om bij de top 15 te komen.
Hieronder de lijst……….
NUMBER 380 !!!! 🙂 * fingers crossed morgen!!Screenshot_2016-05-05-20-00-52

Vandaag geen ochtend cardio ?? dus gelijk richting het ontbijt. Na het ontbijt ben ik bebegonnen met de tanning. EN jullie weten uiteraard precies hoe ik dat doe omdat ik dat al eens uitgelegd heb in de aparte blog. MAAAAAAR zal het nogmaals zeggen. Ik gebruik de tanning van PROTAN. We zijn vandaag dus begonnen met 2 lagen overnight color. Dit geeft een mooie onderlaag voor lichtgevende mensen zoals ik hahaha.

Na de tanning is het alleen nog eten , rusten , eten geweest. Ook zijn we nog even samen aan het strans in de wind gaan zitten. Het was geen zonnig weer vandaag en een mooie kans om lekker aan de zee te gaan zitten. Even lekker uitwaaien en hoofd leeg maken. Ik kan gewoonweg niet de gehele dag op een hotel kamer zitten hahaha ??

Nu naar bed en morgen is het zover!!!

DAG 5 OFWEL WEDSTRIJDDAG ❤

Om 09:00 begonnen de eerste klasses deze dag.
Aangezien ik nog al wat klasses voor me had kon ik dus “uitslapen” deze dag.
Normaal zou ik rond 6 uur opstaan op mijn wedstrijddag. Vandaag kon ik blijven liggen tot 8 uur. Want dan was het toch ECHT etenstijd voor deze dag.
Na het afspoelen (douche) van de overnight tanning dus richting het ontbijt.
Na het ontbijt was het tijd voor MAKE UP , HAAR en TANNING…………
Sorry niks gefilmd of foto’s gemaakt hier.  🙂
Daarna eten en richting de wedstrijdlocatie. Ik kwam onder het doen van mijn makeup er achter dat ze 2 fitness klasses hadden verschoven naar de Zondag…… Handig ?? NOT , maar als nog was ik optijd en ruim van te voren klaar. Ik had zoiezo dezelfde tijd gepland om te gaan en nu had ik nog 2 a 3 uur voordat ik op moest op de tijd dat ik richting de venue ging.
Met een busje werden we richting de venue gereden. Daar aangekomen gelijk naar backstage gegaan en rustig een plekje opgezocht om te ontspannen. Gelukkig had ik zelf een backstage bandje voor Bas kunnen regelen en kon hij met me mee naar achteren. Toch fijn als hij bij me is om me te ondersteunen. We doen dit vanaf begin af aan samen en hij weer wat ik nodig heb en waar hij me moet helpen.
Toen was het tijd om mijn bikini aan te doen , make up bijwerken en rustig gaan liggen. Ik was verder volledig klaar en dan heb ik tijd om rustig te ontspannen.
TOEN was ik aan de beurt. De spanning begint dan toch te komen. Hoe lang je dit al doet , maakt hierbij niks uit. Mijn spanning is ook anders als dat ik begon met wedstrijden. Ik weet wat ik moet verwachten , maar leg mezelf gewoonweg hoge druk en verwachtingen op. Daar ik erg graag goed wil presteren. Je denk dan toch “zal het goed genoeg zijn”. We werden Backstage geroepen en daar hebben we toen nog ongeveer een half uur backstage achter het podium moeten wachten voordat we eindelijk het podium op mochten. Ja ze roepen je in ieder geval optijd , zodat ze voldoende spelling hebben als ze mensen niet gevonden hebben ;).

We waren met een totaal van 19 dames en dan volgt er dus eerst een eliminatie ronden om de top 15 uit te kiezen. Je doet hierbij de quater turns en gaat vervolgens achter het podium wachten totdat ze de top 15 hebben bekend gemaakt. Als je hierbij afvalt , houd het verder voor je op. Ik zat erbij…. Opluchting nummer 1. Nu nog strijden om bij die TOP 6 te komen. Weer het podium op. Hierbij weer de quarter turns per groepen van 5 personen van links naar rechts. EN DAN…. de eerste call out. ENNNNNNNNN Ik zat erbij. Super fijn om te zien dat je in de 1e call out naar voren mag. Dit is meestal een goed teken. Dit zegt niks , want het kan nog alle kanten op.
Daarna werd de rest nog vergeleken en mochten we weer het podium af. Hierbij sta je weer backstage te wachten of je in de top 6 zit. Ik ging hierbij even wat eten. Zodat ik nog iets meer voeding binnen had , mocht ik weer het podium in moeten met de top 6. Bas ging voor me kijken of ik er bij zat….. EN met een grote smile op zijn gezicht kwam hij terug. YES in de top 6 en ik moest gelijk haasten naar het podium. We waren al weer bijna aan de beurt.

Aangezien ik in de top 6 zag was het nu tijd voor de I-walk. Dit is de individuele walk. Hij is erg kort , maar werd nog KORTER gemaakt. Geen probleem , gewoon rustig blijven en toch je tijd nemen.
Na de I-walk hadden we nogmaals de vergelijkingen met de top 6. Hierbij werden we nog een keer gewisseld.
Daarna konden we het podium verlaten.
Het was gedaan….. ALLES wat ik kon doen was gedaan. Wachten op de prijsuitreiking…………

Geen 6e….
Geen 5e….
En op de 4e plek werd mijn naam genoemd. Ik was op 1e moment niet blij hiermee. En meerdere mensen met mij. Niet omdat de rest niet goed was. Maar iedereen wist dat ik hoger had ingezet op deze wedstrijd.
Mijn doel was ook echt MINIMAAL top 3 te behalen. Helaas heb ik dit niet gehaald en ben ik 4e geworden.

Zoals je hierboven leest , streef ik altijd naar beter en beter. De feedback die ik van vele kreeg na de 1e ronde , was dat ik er goed voor stond. en een top 3 er wel in moest zitten. Als je dan bij de 4e plek word opgenoemd is dan op dat moment even teleurstellend. MAAAAAAAAAAAAR
Het is uiteindelijk een SUPER goed resultaat!!!
Ik ben 4e van de wereld , maar ook 4e van Europa!!!!
Ik heb het toch maar even gedaan.

Na wat foto’s snel richting het hotel voor wat lekkers te eten en even een goede douche!
Om 19:00 ging het restaurant open en om 22:00 ging hij dicht.
We zaten er als 1e en gingen als laatste weg….. HAHAHAHAHA
Niet dat ik de hele avond heb gegeten , maar we hebben gewoon lekker zitten kletsen en eten.

Daarna zijn we nog even gaan wandelen over de Boulevard en waren we helemaal kapot waarna we lekker gingen slapen. Zo’n dag is erg slopend.

IK HEB GENOTEN!!!! en ben nu erg trots op mijn 4e plek.

BEDANKT VOOR JULLIE SUPPORT !!!!!

DAG 6

The day after………..
Na heerlijk te hebben uitgeslapen , heerlijk gaan ontbijten met Bas.
Aangezien het regende…. niet even tijd om lekker in de zon te gaan zitten. 🙁
We hebben toen alvast de koffers gepakt. Aangezien we maandag ochtend ( nacht ) als richting het airport gingen.

Aangezien de bikini dames vandaag nog het podium op moesten zijn we hun gaan aanmoedigen.

Toen dit klaar was zijn we gezellig gaan eten met Birgit en mama. Een mooie afsluiting van een bijzondere trip.